日本語訳はUnity側で公開されるので、気になったポイントをピックアップして解説していきます。
既知の不具合
Windows: [Windows 7] "WindowsVideoMedia error 0xc00d36b4" error is thrown when loading a video with the VideoPlayer (1306350)
Windows7上でVideoPlayerで動画をロードすると"WindowsVideoMedia error 0xc00d36b4" が発生する。
Windows7って・・・。
WebGL: [iOS] video is not playing on iOS (1288692)
iOS上でビデオを再生出来ない。
初見でみた時、もの凄いクリティカルなのではと思いましたが、よく見るとプラットフォームがWebGL
。
つまり、WebGL向けにビルドしたアプリケーションをiOSのブラウザ(Safari)で実行した場合、動画が再生出来ないということになります。
改善
Editor: Improved UTF documentation (DSTR-120).
「DSTR-120
とは?」と思いましたがこちらは新しい形式のIssue IDのようです。
DSTRから始まる場合、Unity Test Framework
のIssueとなります。
UnityTestFrameWork側のリリースノートを確認するとDSTR-120
の内容が確認できました。
DSTR-120
にはいくつかのサブIssueが含まれています。
- Improving UTF documentation(DSTR-120)
Updated "Actions outside of tests" section of user manual. Added flow charts to clarify execution order for SetUp/TearDown,
- TestActions, and complete flow (DSTR-121).
- Fixed accepted values for scriptingBackend argument to be string literals instead of int values (DSTR-122).
- Fixed possible values of ResultState to be Passed, Failed, Skipped, Inconclusive, plus labels instead of Success and Failure (DSTR-125).
- Added NUNit version information (DSTR-130).
- Added namespace information for LogAsset in user manual (DSTR-124).
- Added instructions for creating additional sets of tests (DSTR-129).
- Added information on testResults XML output format and exit codes (DSTR-131).
- Updated description of testPlatform command line argument to clarify accepted values and their meaning (DSTR-123).
API Changes
iOS: Added: Added function PBXProject.GetEntitlementFilePathForTarget().
Unity as Library
への対応の為、PBXProjectのAPIが色々削除され、Unity2018からの移行で色々ざわざわしていましたが、これで少しはましになるかと。
修正
Graphics: Fixed an editor crash by always allowing the use of Metal API on Apple M1 macs, even if Metal Editor Support is disabled in the Player Settings. (1298617)
Graphics: Fixed an editor crash by preventing the use of OpenGL API on Apple M1 macs, where it is not supported. (1306688)
M1 Mac周りでいくつかの修正が来てます。 「M1でUnity Editor動かん」という人はUnity2019.4.24以降にバージョンアップしてみてください。
Graphics: Fixed unintentional crossfades for LODs when the animated cross-fading flag is enabled. (1305495)
LOD GroupsのAnimated Cross-Fadingフラグがenableになっている時に、LODの意図しないCrossフェードが起こっていたと。
IL2CPP: Fixed an exception when converting a method with a parameter that is an in generic parameter with a default value. (1313460)
今回のリリースノートで一番難解な部分ですが、
こんな感じでin
プロパティを持つジェネリックな引数がdefault値を持つ場合、IL2CPPが上手く変換出来ていなかったようです。
public static void Dummy<T>(in T value = default(T)) { }
iOS: Fixed a UnityWebRequest issue that caused freezing on background/resume when the device is offline. (1315244)
アプリケーションを実行中に、アプリケーションをバックグラウンドにして設定->機内モード->ONにしてからアプリケーションに戻ってくると、フリーズすることがあったということですね。
以上